Regulamin portalu

REGULAMIN PORTALU Psycholink

 

§1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z Portalu udostępnianego przez Administratora Portalu oraz prawa i obowiązki osób fizycznych zakładających Konto Użytkownika w celu wyszukiwania Specjalistów, porównywania ofert i rezerwacji wizyt.
  2. Portal jest platformą ogłoszeniowo-pośredniczącą o charakterze hostingowym. Administrator Portalu nie jest podmiotem leczniczym, nie udziela świadczeń zdrowotnych, nie wchodzi w relację pacjent–specjalista i nie prowadzi dokumentacji medycznej Pacjentów. Umowa o udzielenie świadczenia zdrowotnego zawierana jest wyłącznie pomiędzy Pacjentem a Specjalistą.
  3. W zakresie świadczenia usług na rzecz Specjalistów zastosowanie ma „Regulamin świadczenia usług platformy ogłoszeniowej dla specjalistów medycyny lub psychologii”. W sprawach dotyczących Specjalistów niniejszy regulamin odsyła do wskazanego dokumentu.



§2. Definicje

Na potrzeby Regulaminu przyjmuje się następujące definicje:

  • Portal – platforma internetowa prowadzona przez Administratora Portalu pod adresem https://psycholink.pl, służąca prezentacji ofert Specjalistów, wyszukiwaniu, rezerwacji i komunikacji; ma charakter ogłoszeniowo-pośredniczący i hostingowy.
  • Administrator Portalu – Psychomedi Piotr Sochan ul. Ogrodnicza 4g/1 05-082 Stare Babice nip 9211810551.
  • Użytkownik – osoba fizyczna zakładająca Konto Użytkownika w celu korzystania z Portalu i rezerwacji wizyt u Specjalistów.
  • Specjalista – lekarz, psycholog albo psychoterapeuta korzystający z Portalu zgodnie z regulaminem dla specjalistów; posiada Profil Specjalisty i zarządza nim przez Panel Specjalisty.
  • Konto Użytkownika – zbiór funkcji i zasobów Portalu przypisany do Użytkownika po rejestracji, służący w szczególności do składania zapytań, rezerwacji wizyt oraz zarządzania danymi kontaktowymi.
  • Pacjent – Użytkownik, który korzysta lub skorzystał ze świadczeń zdrowotnych u Specjalisty, zarezerwowanych lub zainicjowanych za pośrednictwem Portalu.
  • Wizyta – świadczenie zdrowotne albo konsultacja psychologiczna udzielana przez Specjalistę, stacjonarnie lub zdalnie, zarezerwowana lub zainicjowana za pośrednictwem Portalu.
  • Profil Specjalisty – publicznie widoczna karta Specjalisty prezentowana w Portalu.
  • Panel Specjalisty – narzędzia administracyjne Specjalisty (definicje zgodne z regulaminem dla specjalistów).
  • Partner płatności – zewnętrzny dostawca usług płatniczych wykorzystywany przez Specjalistę (np. Stripe, Przelewy24); rozliczenia odbywają się bezpośrednio pomiędzy Pacjentem a Specjalistą.



§3. Charakter i zakres usług Portalu

  1. Administrator Portalu udostępnia infrastrukturę teleinformatyczną umożliwiającą wyszukiwanie, porównywanie ofert, rezerwację terminów i kontakt ze Specjalistami.
  2. Administrator Portalu za pośrednictwem Portalu udostępnia również integracje techniczne z Partnerami płatności skonfigurowanymi przez Specjalistów.
  3. Korzystanie z Portalu przez Użytkowników jest bezpłatne. Administrator Portalu nie pobiera od Pacjentów żadnego wynagrodzenia. Wynagrodzenie za Wizytę Pacjent uiszcza bezpośrednio na rzecz Specjalisty.
  4. Administrator Portalu nie gwarantuje określonej liczby wyników wyszukiwania, odsłon, kontaktów, rezerwacji ani określonej pozycji Profili Specjalistów. Algorytmy prezentacji mogą ulegać zmianom.



§4. Rejestracja Konta Użytkownika

  1. Warunkiem korzystania z pełnej funkcjonalności Portalu jest założenie Konta Użytkownika.
  2. Użytkownik zobowiązany jest podać prawdziwe i aktualne dane identyfikacyjne oraz kontaktowe, w tym dane osobowe niezbędne do organizacji Wizyty oraz do realizacji obowiązków wynikających z przepisów dotyczących udzielania świadczeń zdrowotnych.

  3. Użytkownik odpowiada za bezpieczeństwo dostępu do Konta Użytkownika i nieudostępnianie go osobom trzecim.
  4. Założenie Konta Użytkownika następuje po akceptacji niniejszego Regulaminu i Polityki prywatności.


§5. Rezerwacje i płatności

  1. Rezerwacja Wizyty może nastąpić za pośrednictwem Portalu. Umowa o udzielenie świadczenia zdrowotnego jest zawierana wyłącznie między Użytkownikiem a wybranym Specjalistą. Administrator Portalu nigdy nie jest stroną umowy między Specjalistą a Użytkownikiem (Pacjentem).
  2. Wynagrodzenie za Wizytę jest uiszczane bezpośrednio Specjaliście – podczas Wizyty lub poprzez rozwiązania udostępnione przez Partnerów płatności skonfigurowanych przez Specjalistę. Wszystkie środki pieniężne trafiają bezpośrednio do Specjalisty. Administrator Portalu nie przyjmuje depozytów i nie świadczy usług płatniczych ani powierniczych. Wynagrodzenie za usługi Administratora Portal uiszcza wyłącznie Specjalista na zasadach określonych w Regulaminie Świadczenia Usług Platformy Ogłoszeniowej dla specjalistów medycyny lub psychologii.
  3. Zasady odwołania Wizyty, braków stawiennictwa oraz pełne ceny świadczeń określa Specjalista w swoim Profilu Specjalisty.



§6. Treści i oceny Użytkowników

  1. Użytkownik może publikować opinie o przebiegu Wizyty, o ile nie naruszają prawa, dóbr osobistych, tajemnicy zawodowej ani przepisów dotyczących reklamy świadczeń zdrowotnych.
  2. Zabronione jest zamieszczanie treści bezprawnych, wprowadzających w błąd, obraźliwych, a także sztuczne generowanie ocen i odsłon. Administrator Portalu może usuwać treści naruszające prawo lub Regulamin oraz stosować środki przewidziane w § 12.

 
§7. Odpowiedzialność Specjalisty i relacja z Pacjentem

  1. Specjalista ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność za jakość, rzetelność, prawidłowość, celowość i zgodność z prawem udzielanych świadczeń, w tym za diagnozy, zalecenia, przebieg komunikacji z Pacjentem, prowadzenie dokumentacji oraz rozliczenia z Pacjentem.
  2. Administrator Portalu nie udziela żadnych świadczeń zdrowotnych w jakiejkolwiek formie, jedynie udostępniając platformę ogłoszeniową w postaci Portalu. Administrator Portalu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek świadczenia udzielane przez Specjalistę na rzecz Pacjenta, w szczególności za jakość, rzetelność, prawidłowość, celowość i zgodność z prawem udzielanych świadczeń.
  3. Wszelkie reklamacje dotyczące świadczeń udzielonych przez Specjalistę Pacjent jest zobowiązany kierować bezpośrednio do Specjalisty.



§8. Odpowiedzialność i dostępność Portalu

  1. Administrator Portalu odpowiada za należyte funkcjonowanie usług Portalu z zastrzeżeniami niniejszego paragrafu.
  2. Administrator Portalu nie ponosi odpowiedzialności za niedostępność lub zakłócenia działania Portalu wynikające w szczególności z siły wyższej, ataków na infrastrukturę, przerw technicznych, awarii sieci i dostawców zewnętrznych, decyzji organów władzy, a także okoliczności leżących po stronie Użytkownika.
  3. Administrator Portalu nie udziela gwarancji co do liczby wyników wyszukiwania, odsłon, kontaktów czy pozycji w rankingach.
  4. Administrator Portalu nie odpowiada za kompetencje Specjalistów ogłaszających się na Portalu, w tym za zgodność z prawdą i prawem publikowanych przez nich treści. Administrator zobowiązuje się jednak dokładać rozsądnych starań w usuwaniu treści, które są oczywiście niezgodne z prawdą lub prawem.



§9. Dane osobowe i prywatność

  1. Administratorem danych osobowych związanych z Kontem Użytkownika oraz obsługą Portalu jest Administrator Portalu – na zasadach wskazanych w Polityce prywatności.
  2. Administratorem danych Pacjentów przetwarzanych w związku z udzielaniem świadczeń jest wyłącznie właściwy Specjalista, który określa podstawy prawne, cele i zakres przetwarzania oraz realizuje obowiązki informacyjne wobec Pacjentów. W zakresie funkcji Portalu Administrator Portalu może działać jako podmiot przetwarzający na rzecz Specjalisty, zgodnie z umową powierzenia stanowiącą załącznik do regulaminu dla specjalistów.
  3. Użytkownik wyraża zgodę na komunikację elektroniczną w sprawach związanych z obsługą Konta Użytkownika i rezerwacji Wizyt oraz na otrzymywanie informacji o zmianach Regulaminu.
  4. Szczegółowe zasady przetwarzania danych, w tym plików cookie, określa Polityka prywatności.



§10. Zasady korzystania z Portalu przez Użytkownika

  1. Użytkownik zobowiązany jest korzystać z Portalu zgodnie z prawem, dobrymi obyczajami i Regulaminem, w szczególności nie podejmować działań zakłócających funkcjonowanie Portalu, nie podejmować prób nieuprawnionego dostępu, nie kopiować masowo treści ani nie używać Portalu do celów sprzecznych z jego przeznaczeniem.
  2. Użytkownik zobowiązuje się, że wszelkie przekazywane lub publikowane przez niego informacje będą zgodne z prawdą i przepisami prawa, w szczególności takie informacje jak: dane osobowe, dane kontaktowe, opinie, opis choroby/problemu.
  3. Użytkownik nie może posługiwać się danymi osób trzecich bez upoważnienia ani publikować danych medycznych osób trzecich. W przypadku osoby małoletniej lub ubezwłasnowolnionej w imieniu Pacjenta może działać przedstawiciel ustawowy.
  4. Naruszenie postanowień Regulaminu może skutkować upomnieniem, zablokowaniem możliwości publikowania opinii, czasowym ograniczeniem funkcjonalności Konta Użytkownika lub usunięciem Konta Użytkownika, z uwzględnieniem wagi naruszenia.



§11. Rezygnacja z Konta Użytkownika

  1. Użytkownik może w każdym czasie żądać usunięcia Konta Użytkownika.
  2. Usunięcie Konta Użytkownika nie wpływa na ważność złożonych rezerwacji ani na obowiązki wynikające z zawartych umów ze Specjalistami.



§12. Środki porządkowe wobec Użytkownika

  1. Administrator Portalu może zastosować wobec Użytkownika środki porządkowe, w tym ograniczyć funkcjonalność Konta Użytkownika, czasowo zawiesić dostęp lub usunąć Konto Użytkownika, jeżeli Użytkownik:
    • publikuje treści bezprawne lub naruszające dobra osobiste, lub
    • podaje nieprawdziwe informacje, w szczególności dane osobowe; lub
    • podszywa się pod osoby trzecie; lub
    • dopuszcza się manipulacji ocenami lub sztucznego generowania ruchu,
    • podejmuje działania zagrażające bezpieczeństwu Portalu, lub
    • uporczywie narusza postanowienia Regulaminu.
  2. O zastosowanych środkach Administrator Portalu informuje Użytkownika poprzez wiadomość elektroniczną lub komunikat w Portalu.



§13. Reklamacje

  1. Reklamacje dotyczące usług Portalu Użytkownik może złożyć pocztą elektroniczną na adres wskazany na Portalu, w terminie 30 dni od zdarzenia. Administrator Portalu udziela odpowiedzi w terminie 30 dni.
  2. Reklamacje dotyczące świadczeń udzielanych przez Specjalistę należy kierować do odpowiedniego Specjalisty.



§14. Zmiana Regulaminu

  1. Administrator Portalu może zmienić Regulamin w każdym czasie bez podania przyczyny.
  2. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia treści zmienionego Regulaminu w Portalu, chyba że przepisy prawa lub treść komunikatu przewidują dłuższy termin. Dalsze korzystanie z Portalu po dniu wejścia w życie zmian oznacza ich akceptację.

 

§15. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy prawa Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Spory wynikłe z korzystania z Portalu będą rozpoznawane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Administratora Portalu, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
  3. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia w Portalu